EN FRÅGA OCH ETT SVAR



Svar: Haha jag visste att den frågan skulle komma upp ;) För det första så är bilden väldigt gammal, sisådär 3-4 månader alltså är den tagen i början/mitten på våren. Det fanns nämligen en liten period här då hon var både väldigt stark och väldigt pigg (alltid pigg dock) så det vart svårt för mig att hålla henne då hon hade fått en alldeles för stark underhals. Dock var detta en väldigt kort period. Den underhalsen har vi dock arbetat bort för längesedan så numera rider jag bara ett vanligt tränsbett. Är inte heller alls förtjust i massa skarpa bett så vi såg till att arbeta bort underhalsen väldigt snabbt för att slippa använda pessoat. :) Skulle alrig rida på ett så skarpt bett om det inte var nödvändigt och om jag inte visste vad jag gjorde..
Nu har inte ens nosgrimma, bara sidostycken, pannband, käkrem, tyglar och tränsbett ;)
uppdate: rider dock också ibland på ett mjukt stångbett som ni kan se på vissa bilder, det är dock nästan mjukare än ett tränsbett.


Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: andrea ♥

jaha okej, tack för svaret ;)

vet folk som rider runt på pessoa för att

bettet är 'snyggt' och det 'hjälper' på hästen för dom behöver knappt ta i hästen så 'går den på tygeln' ganska trött på sånna haha ;) dom flesta vet inte ens hur bettet reagerar på hästen o de är ju inte så bra, dom dom andvänder det för dom tror att deras häst går bättre me det. hihi aja, bra att du inte har det nu iaf, eller inte hade det så länge :)!

2010-07-15 @ 11:25:22
URL: http://andreaadiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback